My tribute to Bali

3 mei 2016 - Bali, Indonesië

Bij deze bied ik mijn excuses aan aan Bali, die ik echt ontzettend te kort heb gedaan in mijn vorige blog, zowel qua tekst als foto's. Want al was ik niet in topvorm, het is een prachtig eiland waar ik bijzondere mensen heb ontmoet en mooie dingen heb gedaan. De high lights: uiteraard skipbo competitie :) en cruisen op de scooter met Robert en Lilee, op zoek naar mijn perfecte bikini. Ik complimenteer een meisje op het strand op Gili met haar bikini en vraag waar ze hem gekocht heeft: in een surfshop in Seminyak, het merk is Fella. Ik zet mijn private detective Robert erop. Het kost wat moeite maar dan vinden we de juiste shop, betaal ik de hoofdprijs (maarja, ik kan hem nu echt niet niet kopen), ben zo blij als een kind en hebben tijdens de zoektocht gelijk Seminyak gezien.

Ik zie de beroemde tempels Tanah Lot en Uluwatu bij zonsondergang, loop door fel groene rijstvelden, verblijf in een hotel met een zwembad met uitzicht op rijstveldjes, lig voor het eerst van mijn leven in een bloemetjesbad (zie foto's!!) na een heerlijke massage, volg een bijzondere yogales waarbij de instructeur tijdens de meditaties in het Balinees zingt, wordt omringt met aapjes met baby's in het monkey forest, bestel een compleet diner inclusief drinken voor 3 euro, struin over een grote markt (struikel 2 keer en loop een paspop omver vanwege mijn sterke medicatie) en.... sta om 2 uur 's nachts op om de zon op te zien komen op mount Batur, een hike van ruim 2 uur waarbij je op de top uitzicht hebt op de vulkaan en de krater.

Behalve al deze leuke trips is Bali, specifiek de plaats Ubud, ook de meest spirituele plek van deze trip voor mij. Zo voer ik een ritueel uit bij de 'holy water temple' om mezelf te zuiveren en bezoek ik een soort goeroe die mijn energie aan voelt en van alles weet te vertellen over mij en mijn toekomst. Voor de nuchtere lezer voert het veel te ver om hier over in detail te treden, maar mocht je geïnteresseerd zijn vertel ik je er graag over over een weekje :) In ieder geval zijn al mijn chakra's aangezwengeld dus ik ben niet te stoppen!

Ik ga wat mooie Bali foto's uploaden!

1. Karin:
    3 mei 2016
    Hoi Wineke! Ik ben heel erg benieuwd naar wat er verteld kon worden vanuit jouw energie. Kan alleen naar positief zijn. Ik heb echt genoten van jouw verhalen. Heerlijk zoals jij dat weet te verwoorden! x
  2. Laura:
    Hè Wien!
    Wat fijn geschreven weer :) En ben zeker benieuwd. Fijne laatste week nog, enjoy en tot de 4e :)
  3. Danel:
    3 mei 2016
    Potverdrie, was al bang dat je het geen reet aan vond daar in Bali ;-)
    Tot heel heel heeeeel snel!!
    XX
  4. Anne-Marie:
    4 mei 2016
    Tot volgende week!!!!x
  5. Wineke:
    6 mei 2016
    @ Karin: wat leuk dat je mijn blog zo gevolgd hebt! Snel afspreken maar, kan ik je mijn 'goeroe' verhaal vertellen en ben uiteraard ook heel benieuwd hoe het met jou is!!

En thanks Laura! Heb echt zin in de 4e! Lekker verhalen uitwisselen :)

Danel en An: tot snel! YES!! X